Tuesday, March 15, 2011

Strange (franskt uttal)


Toby Monster
Det var då det konstigaste jag varit med om på ett tag. Tjejen som var på intervju här pratade med min chef och helt plötsligt bröts samtalet, eller lade hon på? Doktonr försökte ringa tillbaka men hon har inte ringt, och inte till mig heller. Superstrange! Jag fick sån himla bra kontakt med henne och så händer det här?? Jag som brukar känna av folk ganska bra fattar ingenting. Har något hänt eller var hon bara skum?? Så nu får de leta en ny tjej, och jag får leta nån annan som kan ta Ziggy och dessutom så är min sadel inte alls såld för jag fick ett mail av köparens man som sa att hon hada haft emergency surgery och inte kan gå igenom med köpet. Anyway, det var väl de dåliga nyheterna, annars är allt bra.
Eller ja, Toby måste vi ta det lugnt med nuförtiden för det verkar som om hans hjärta inte pallar med för mycket längre. Vi vet ju inte hur gammal han är och han har varit väldigt pigg men senaste tiden har han inte velat gå speciellt långt och de senaste tre dagarna har det verkat som han fått problem med hjärtat när han blir för exalterad eller går för långt. Min lilla gussegull, det blir inga fler promenader för honom - han följer med som sällskap i min eller A's famn när vi prommar men får inte gå själv. Sen så måste vi se till att han inte blir för upphetsad, idag busade Irving och Snuggles när de fick höra ordet "walk" och Toby som satt i min famn skällde och blev helt till sig och jag kände hur han blev helt mjuk i kroppen, han segnade liksom med i min famn. Han orkar inte med det, lilla gubben, inte hans hjärta ialla fall. Så det blir lugna dagar framöver för Toby Macaroni, vi vill ju behålla honom så länge vi kan. Vet ju inte riktigt hans ålder, kan vara 13 år, kan vara äldre, vi har ingen aning. De sa 10 år när vi adopterade honom men veterinären tror att han är minst 13 och vi fick honom sommaren 2009.

No comments: