Monday, March 14, 2011

eBay och sånt


Hittade den här bilden på Toby från sommaren 2009 när jag skulle hem och lillisen lade sig i in väska och myste!

Träffade två svenska tjejer igår som ansökte om mitt jobb - min chef är ju glad i svenskar för vi är ju ärliga, jobbar hårt och är ansvarsfulla. Den ena var nog för ung men den andra tjejen, Carina, fick jag jättebra intryck av och det fick min chef också. Jag sa att han bör nog erbjuda henne jobbet snabbt så hon inte hittar nåt annat. Han ska ringa henne idag. Jag pratade med henne på telefon igår och vi fick jättebra kontakt, det fick vi redan när hon var här och tittade på lägenheten. Hon är dessutom intresserad av att ta Ziggy, katten. Jag vill ju så gärna ta med honom till Sverige, men problemet är att han är utekatt som kommer och går som han vill, vilket han inte kommer att kunna göra i Malmberget - det blir ett helt annorlunda liv för honom och jag är inte säker på att han blir lycklig. Så jag och A har bestämt att vi lämnar honom OM vi hittar ett bra hem till honom, vilket han skulle få med Carina - hon är världens djurvän precis som jag, och jag kände direkt att hon skulle ta hand om honom. Hon har två katter själv så han skulle få kompisar. Vet inte om han gillar det eller inte, men han har ju bott med katter förr. Han sköter ju sig själv, kommer och går som han vill, är väldigt självständig.
Fick sålt ett rumsbord igår så allt försvinner sakta men säkert.
Jag har blivit helt begeistrad i eBay, några år efter alla andra, och sitter och surfar och bjuder på olika saker som vi behöver innan resan. Imorse köpte jag en kennel för Snuggles för 27 dollar (fri frakt!) istället för att betala de 70 -100 dollar de annars kostar. Tobys kennel kommer med posten den här veckan!

No comments: