Tuesday, July 27, 2010

Sverige i jul -ja mest troligt!

Eftersom jag inte hade hästen i morse så sprang jag med Irving i morse, det var skönt. Ska försöka stiga upp tidigt imorron och springa innan jag skjutsar Andy till skolan och sen blir det ju stallet efter det. Det är ju himla skönt att börja dagen med motion och sen har man kvällen ledig. Frågade Martha om jag kunde ha ledigt till jul och det går bra, så åtminstone jag kommer att åka hem till Sverige till jul - jag hoppas A också får ledigt så vi kan åka båda två. Förmodligen blir det ju inte så länge eftersom jag måste ta en vinterklass - vinterterminen startar i början av januari och pågår fem veckor, då tar man samma klass fyra dar i veckan. Denna vinter termin tog jag Political Science, nu måste jag nog ta matte om jag inte kommer in på matteklass under höst terminen. På grund av nedskärningar så blir alla klasser smockfulla snabbt eftersom många klasser ställs in...Har ju planer på att läsa till en B.A istället för en A.A - det känns lite säkrare. Vet inte vad A.A motsvarar i Sverige, men en B.A tror jag är en kandidatexamen. Dessvärre måste jag då ta två matteklasser till...Det är ju INTE mitt bästa ämne och inte det roligaste, men men...Om jag söker jobb och andra har en B.A eller Masters så finns det ju ingen chans i världen att jag får jobbet.

Los Angeles är lite svalare just nu, det hade faktiskt fått vara lite varmare men jag behöver inte oroa mig för värmen kommer.
A jobbade med doktorn idag och det gick bra, nästa vecka åker de out of town så då blir jag ensam med djuren. Men jag trivs ju med att vara själv så det är inga problem.

Funderar på vad jag ska göra med mitt hår, behöver färga det...

No comments: