Tuesday, July 20, 2010

Grown Ups

Var och kollade på Grown Ups med styvdottern, min kompis Ali har velat se den innan men jag ville inte, trodde inte den skulle vara bra, och det var den inte heller. Duktiga skådisar som visserligen verkar ha haft kul på inspelningen med tanke på hur mycket de skrattade själva, men filmen går ingenstans utan trampar mest på samma ställe. Lite felcastat också tycker jag trots att det medverkar många bra skådespelare, svagt manus och inte tillräckligt starka karaktärer. Visst skrattade man några gånger, men jag förstår faktiskt inte hur en film med så många bra komiker kan vara så dålig...
Däremot ser jag fram emot några andra filmer som kommer ut senare detta år, bla en film med Will Farrell som är en av mina favvoskådisar i komedifacket, och så tredje filmen med Ben Stiller som Gaylord Focker! Yes yes yes! Kul!!

Bra dag, red inte imorse utan hade en ledig morgon så det var lite ovanligt. Kunde självklart inte sova utan vaknade sju ialla fall. Tog hundarna på en promenad och sen läste jag bara och surfade på nätet och gjorde scones till frukost.
Handlade egg replacer idag, ska bli spännade att prova den i olika recept. Jag är så bak- och matlagningssugen nuförtiden!

Alis pappa skickade med en låda böcker med Ali som jag ska få låna, ser med spänning fram emot vad den lådan kan innehålla. Just nu läser jag Tolstoy's Anna Karenina, måste läsa lite klassiker emellanåt för att få lite motvikt till alla deckare som jag vanligtvis älskar att läsa.

Nu ska jag knoppa, almost past my bedtime...zzz

No comments: