Tuesday, September 9, 2008

Tisdag

Det ar verkligen jattekul att gå i skola! Jag kan titta mig omkring och se alla som ar i tjugoårsåldern och tanka att det skulle ha varit roligt om man gjort detta nar man var lite yngre, men samtidigt så var jag inte redo att plugga innan. Daremot så kanns det som jag valt ratt; skrivit har jag ju gjort sedan jag var liten ( fem eller sex år var jag nar jag skrev min forsta dagbok) aven om det varit lite samre med skrivandet på senare år. Men det skall det ju bli andring på eller hur?!

Vår larare i de två journalistklasserna jag har ar verkligen jattebra och inspirerande. Vi kommer att få något publicerat i skoltidningen och aven att prova på broadcasting, alltså rapportera framfor kamera. Jag har aldrig varit bra på att vara mig sjalv framfor kameran men jag får helt enkelt slappa det och titta på tv hur nyhetsreportrar gor...

Har inte varit i stallet på flera dagar av den anledningen att det ar som ett jakla hogstadium dar just nu. En massa pladder, en del skitnsack som jag inte skall gå in på men stamningen ar helt klart inte som den varit och en massa manniskor har flyttat; bl a Ali som ar min van och aven var min ridinstruktor. Sist jag var dar red jag inte ens eftersom jag fick reda på något som gjorde mig valdigt irriterad och arg, så jag slappte bara ut Demon och drog. Jag vet inte, det ar alltid en massa tjafs i ett stall...

Anyway, på tal om det ska jag dricka lite kaffe och dra ivag dit nu och hoppas på att ingen ar dar nar jag kommer dit!

No comments: