Tuesday, September 16, 2008

16 september

Var faktiskt på gymet idag, forsta gången på over en manad. Najs!! Ska forsoka gå ialla fall gyra gånger i veckan, dvs de dagar då jag ar i Pasadena och alltså har två timmar ledigt. Igår hann jag inte for jag hade en del arenden att gora.
Jag kopte två nya sminkprodukter for de som ar intresserade av smink, och kan rekommendera Laura Mercier's Thickening and Building Mascara. Kopte aven en primer ( samma marke) i mineralform som jag inte ar helt saker pa, verkar funka ok men jag gillar ju Smashbox's grona, som tar bort min rodlatta hy och kanns så mjuk och fin på huden.

Ikvall var jag och kakade middag med Ali på California Pizza Kitchen, mums! Hon har ju som sagt var flyttat till ett annat stall - hon var min ridinstruktor for er som inte vet - och trivs battre dar, men som i alla stall så finns det ju forstås ialla fall ett rotagg aven dar... Min ritt i morse gick inte så himla bra alls men jag tanker inte det låta bekymra mig. Jag har ju inte ridit så mycket senaste tre veckorna så jag kan bara skylla mig sjalv.

Ska plugga nu, har ett litet prov i morgon i amnet journalistik. Åh, igår skulle vi gora en layout for en egen dagstidning. Vi delade in oss i grupper och fick hitta på ett eget namn och visa hur vi skulle lagga upp layouten samt hitta på våra egna nyheter. Jag kom på "huvudnyheten" " "Jimmy Hoffa's body found on LACC Campus". ( LACC ar skolan jag går på). Get this ( och det har visar val antagligen hur gammal man ar): Flera visste inte vem Hoffa var!!
Fick tillbaka engelska uppsatsen - forsta assignment - och jag hade 58 poang av 60!! Tjohoo!!!

1 comment:

Digidiva said...

GRATTIS till att det går så bra i skolan! Jag har inte tvivlat en enda sekund iofs. Väntar på när du dyker upp som anchor woman på CBS. Du får första tjing på storyn om mitt liv då. Bra grej va?;-)