Friday, September 19, 2008

Freitag

Japp, det ar fredag idag!!

Hade fotoklass idag, vi har annu inte fått borja fota for de bygger om och labbet ar inte klart, men det ska bli kul nar vi val kommer igång. Var sen och gjorde lite arenden med A, kakade aven lunch på en ny, god grekisk retaurang och nu ar planen att plugga lite. JA JAG VET, jag ar skittrist, fan jag går aldrig ut. Vem kan tro att det fanns en period nar jag raknade minuterna tills man fick traffa vannerna over en ol eller partaja natten lång? Har jag varit sån? Som tittade efter partystasser nar jag gick på affarer, och kopte obekvama skor? Som utan att tveka kunde festa till morgontimmarna och sen vingla ivag till jobbet med en redig baksmalla och tunn plånbok. Har jag det? Huh?
Ok såna har grejer- som mitt liv, menar jag - brukar ju intraffa nar man blir vuxen och skaffar barn och sparar till pensionen, men inget sånt har ju hant så jag får inte riktigt ihop ekvationen. Jag menar, jag har ju fortfarande lite liv i mig och jag gar ganska bra utan kapp, jag har hittills klarat mig utan medlemskap till PRO och jag har ingen som helst dragning till gammeldans, deet måste val betyda nåt?
Ja arligt talat så funderar jag ibland... Jag sitter och laser på andras bloggar och det ar stugtripper hit och barbesok dit och champagne till lunchen och en annan tycker man festar till det om man dricker en Sunkist eller att man ar lite modig om man dricker kaffe efter klockan tre på eftermiddagen.
Jag vet inte vad jag ska skylla på. Kanske att jag går upp tidigt om mornarna? Och att jag inte orkar? Funkar det? Ar jag forlåten for mitt handelselosa liv?

Men om en och en halv vecka kommer Kvasthilda på besok och då ska jag också ut och partaja lite. Vi traffar alltid på de mest vansinniga manniskor så jag ser fram emot att gora det denna gången med. Seriemordare, polska horor, Kaptener och smilfinkar, here we come!! ( Ja, inte ikvall då men snart...)

TJOHOOO!!!

2 comments:

Anonymous said...

Hej, kul att du kollat in min blogg. Du undrade om det var latin, jo det stämmer! Jag har lagt in s k platshållartext som finns i inDesign och det är på latin ;)

Trevlig blogg du har förresten!

// Jessica

Gunilla said...

Jo,men vet du varfor du inte kanner for att festa sa mycket langre..Inte for att du borjar bli gammal eller nat(snart ar det din fodelsedag...)men for att du helt enkelt har festat sa MYCKET i dina dar..du har ju bott i Stockolm,London och nu Hollywood dar det hander saker.....och nu har du ju en husband ocksa,sa man "lugnar ner sig"