Thursday, September 4, 2008

Forsta skoldagen

Jag har borjat med min historia klass online, men igår hade jag min forsta journalist klass! Exalterad och med min nya vaska och nytt anteckningsblock tog jag tunnelbanan forsta gången i mitt liv har i L.A och blev glatt overraskad nar den såg ut som en vanlig tunnelbana. Jag vet inte vad jag hade vantat mig men eftersom tunnelbanan ar relativt ny har så hade jag nog forvantat mig en ode vantehall med några få japanska turister med kameror runt halsen och så ett sakteligt tuffande tåg kanske...Men nej då, det var rent, fint och modernt med massor av folk och alla verkade veta hur man gjorde nar man åkte tunnelbana (!). Mindre an en kvart tog det och man slapp stressen av all trafik och idiotforare.
Den storsta chocken fick jag nar jag kopte ett par skolbocker i bokhandeln och en av bockerna kostade over hundra dollar! Det ar som tusen spann hemma, for en SKOLBOK!!! Men jag svalde tappert och tog upp plånboken och betalade.
Klassen var valdigt intressant och de i min klass verkade vara trevliga och nej - jag var inte aldst!!


2 comments:

yoakeem said...

Vad duktig du är, skolflickan! :) Vi får väl komma och gratulera dig då du tagit studenten?

Swedeheart said...

Ja for fan, det litar jag på!! =)