Saturday, September 27, 2008

ja va hänne och dänne

Folk som känner mig vet att jag är ganska lugn men har ett väldigt temperament när jag sätter den sidan till. Likaväl är jag inte så brydd om att alltid ha rätt eller att saker ska vara på ett visst sätt; jag behöver inte bestämma över andra och kan ta ganska mycket innan jag exploderar, jag är nog ganska norrländsk på det viset.
Senaste tiden har jag varit så fruktansvärt less på ett par människor i stallet; tänker inte gå in på vad som hänt men jag kan säga som så, jag har varit vän med alla tre inblandade och har ALDRIG sagt ett ont ord eller skvallrat om nån av dem. Sista tiden har jag varit så spyless dock, har inte orkat vara trevlig mot två av de inblandade, har sagt "hej" och varit artig men that's it. Vänskapen som vi haft är borta, pga av en annan sak som jag heller inte ska gå in på. Jag fått nog och då är det stopp, no more, nada! Flera i stallet har flyttat pga stämningen i stallet, de är inte vänner med K eller M längre och jag känner att jag inte orkar med K's skitsnack längre, vilket jag tydligt gjorde klart för henne idag. Jag sa i princip allt som jag irriterat mig och som jag inte klarar av, klarar inte av att denna människa skyller på den tredje inblandade när det är hon som gjort fel. 'People think that what you did was wrong" sa jag till henne, för jag ORKAR inte med att hon vill vara offret i det hela när det är hon som gjort fel.
Det är tungt att vara mitt i smeten och inte blanda sig i men nu orkar jag inte längre. I'm done!! ( Vilket jag också sa.)
Ja ja, jag vet att det blev klyddigt och svårförstått men jag behövde bara skriva av mig lite.

3 comments:

Anonymous said...

Heja Monica! Vad bra, det är alltid jobbigt när man tar tag i såna där känsliga och emotionellt tunga saker, men det känns oftast mycket bättre efteråt. Bra jobbat tjejen!

rewdboy said...

huä...tunga grejer

men kicka K i röven med en vass dojja. de borde kännas skönt. inte för henne asså men för dig.

sen så ser jag att du numera använder alla svenska bokstäver! trevligt..hur hittade du dom?

Swedeheart said...

Rewdie, ska prova det där med dojjan, tack för förslaget...
Jo, nu har jag äntligen hittat de svenska bokstäverna...Jag måste trycka "option" plus u och sedan a eller o för att få prickarna på bokstäverna....å behövs bara "option" plus a....
Bra va!!

Ullis, tack för de orden!!