Monday, September 22, 2008

Tandtrollet hämnas!

Usch!
Jag har sovit ungefär en timme i natt! Jag kunde inte sova för tanden värkte som f-n! Till slut steg jag upp och letade efter gamla hederliga huskurer; jag provade att gurgla med munvatten - hjälpte i typ fem sekunder -, att gurgla med vinäger - nej hjälpte inte alls, det var vedrervärdigt! - att gurgla med vaniljessens ( heter det så? Det funkade ialla fall ungefär en kvart!). Det är så obehagligt att ha ont i tanden för det finns inget man kan göra åt det! Absolut ingenting! Tre smärtstillande senare och det hjälpte inte ett skvatt!

Ska till tandläkaren i morgon och så får vi se om det blir rotfyllning eller inte - och jag vill inte höra några skräckhistorier!!

A är så rar och är och hämtar ut smärtstillande som tandläkaren skrivit ut till mig, hoppas det hjälper!
Jag måste hoppa i duschen för jag ska till skolan och vara med på ett möte om skoltidningen; jag ska börja jobba på den ( man får inget betalt såklart men erfarenheten är ju guld!). Sen får vi se om jag går på kvällsklassen eller inte, tog ledigt från jobbet, eller tog en sjukdag rättare sagt.

1 comment:

yoakeem said...

Tandvärk. Usch. Hoppas att tandläkaren hjälper dig snabbt och inte för kostsamt! :)