Sunday, March 11, 2012

Semester

Har varit sjuk länge nu, hade feber i hela sex dagar och är hes, låter som en tonårskille som sugt i sig ballong. Men nu börjar det vända äntligen. Vi har makeup dagar på jobbet, vilket innebär att folk kan köpa en sminkning och få valfria produkter för samma belopp som sminkningen, det är naturligtvis jättekul att få sminka lite mer men det är jobbigt när man ska prata med kunderna. Jag vill ju berätta vad jag gör så att de lär sig något, samtidigt som det gör ont att behöva använda rösten. Nu är det ialla fall söndag och jag är ledig, rösten får vila. Det är super duper väder ute och har varit sen vi kommit hem, men både jag och pigan har ju varit sjuka så vi har inte alls varit ute och njutit av vädret.
Vår resa var toppen! Pigan var så duktig och verkligen en liten trooper! På vägen till L.A. reste vi med fyra bebisar varav den bredvid oss var en liten italiensk pojke som var två veckor yngre än henne. På tillbaka resan var det några bebbor med, och en av dem hostade så jag vet inte om det var hon som smittade oss eller om det var Ashlee som vi träffade i Stockholm, för han blev sjuk nämligen, han med.





Hur som helst hade vi en underbart härlig resa med många goda minnen! Träffade goda vänner, shoppade, åt på goda restauranger, massor av goda Starbucks, soligt och fint väder, hikes...Helt enkelt en otrolig lyckad semester! Sen spenderade vi några dar i Stockhom innan det var av norrut.

No comments: