Friday, March 23, 2012

Ingen röst!

Ja alltså, nu är rösten helt borta! Jag borde varit försiktigare och inte pratat så mycket som jag gjort. Vi har ju haft de här sminkingarna på jobbet och då vill man ju berätta vad man gör, tack och lov tog Sandra de sista fyra sminkningarna så rösten fick vila lite. Men det har ju som sagt blivit en del prat, det är svårt att vara helt tyst. Men nu måste jag det, rösten är borta! Jag bara hoppas att det inte blir nåt kroniskt, det är jag lite rädd för. Ska till vårdcentralen och lämna några tester, men det är ju så med heshet: det är bara vila som gäller.
Hur som helst. Vädret är helt underbart, har varit i flera dagar. Imorron ska vi åka till stugan och åka lite skoter. Lillpigan åker pulka varje dag, det tycker hon är kul. Allvarligt sitter hon och betraktar allt, lutar sig ofta åt sidan och ibland somnar hon. Just nu ligger hon ute i vagnen och sover. Frisk luft är ju det bästa. hon sover mycket bättre då hon är ute. Annars kan hon ju ha väldigt svårt att sova om dagarna.
Sitter och kollar skor på Brandos.se, skulle vilja ha lite nya skor men de som jag gillar är i skinn och det går bort. Jag har endast ett par skinnskor och det är mina ridstövlar, egentligen borde jag letat runt och hittat ett par andra, men det gjorde jag inte. Känns inte så bra att använda dem måste jag erkänna. Jag försöker att handla sa djurvänligt som möjligt, använder inte djurtestat smink eller andra produkter heller för den delen.

No comments: