Tuesday, March 27, 2012

Regn och slask

Intressant hur livet ter sig. Jag bestämde mig för att börja åka skidor eftersom jag ännu var här. Men snön kom inte förrän i december vilket aldrig hänt förut, och det blev en sen start. Jag tror jag hann åka ungefär tio gånger innan det small till och blev riktigt kallt. Sedan åkte jag till L.A. och därefter blev jag sjuk. Planerna att köpa gymkort försenades därmed. Likaså planerna att åka Dundret Runt med min kompis Ann. Första skoterturen kom förra helgen, och gud vad roligt det var! Men nu regnar det och snön är på väg bort. Jag minns hur förr i världen mars-april var en riktigt snörik månad - ialla fall början av april.
Jag hade ju tänkt bli nyttig och komma i form igen, men de planerna har gått om intet för tillfället. Jag fungerar ju så att jag inte tar mig i kragen om jag inte tränar. Istället äter jag, fikar och vräker. Och magen den växer och träningen ser inte ut att kunna påbörjas på än ett tag. Ja, jag är fortfarande hes. Pratar inte på jobbet vilket är väldigt jobbigt, men vad ska man göra?
Låt se vad som händer eftersom jag tänkt börja cykla när snön är borta. Om de planerna går om intet också.
Fick mitt paket från Elf igår, ska prova bronzern idag. Köpte även en brun utan sol från Clarins igår, ska prova den idag. Brukar ju inte ha färg alls, inte ens då jag bodde i L.A. men jag ska testa och se hur jag gillar det.

No comments: