Sunday, June 6, 2010

Äntligen sommarlov!

Oreo

Kan inte fatta att jag äntligen är ledig!! Tjoooohoooo!! Ja jag jobbar ju förstås, men slipper stressa med skola och läxor. Hur skönt som helst!
I fredags var vi på Svenska Skolans Fundraiser hemma hos Maria Montazami, Svenska Hollywoodfruar ni vet. Det var himla trevligt, en del svenskar man känner sen innan och en massa som man aldrig träffat innan.
I lördags hade jag bachelorette party för Irene som gifter sig nästa vecka. Vi var ett litet gäng här som åt gott och drack vin och champagne. Det var bara en dam som jag inte tyckte om, hon gjorde misstaget att ge Irene en ros gjord av CHINCHILLA och sen föreslog hon några tjejer att de skulle gå på zoo - dislike! Gå och titta på fängslade djur, vad är det??
Idag tog jag Oreo, hunden från South Central, till veterinären och han har öroninfektion stackaren. Han bor hos sin fostermamma tills han blir bra och sen ska jag hitta ett furever home till honom.
Det är supervarmt här och jag trivs. Det enda smolket i bägaren är att min häst har ont i hoven och jag hoppas att det inte är seriöst - väntar på att hovis ska ringa och berätta när han kan komma ut. Dimas fick seedy toe, eller white line disease som det heter, och stod i sex månader...Jag blir alltid lika nervös när han har nåt vajsing med hovarna.

No comments: