Thursday, November 6, 2008

Prop 8

Jag blev faktiskt rätt förvånad över att Prop 8 - vilket eliminerar homosexuellas rätt att gifta sig i CA - passed. Jag trodde faktiskt att CA var mer liberalt och att vi inte längre lever på stenåldern. Det är egentligen helt otroligt att det här är en politisk fråga och att folk IDAG faktiskt säger att giftermålet endast är mellan man och kvinna. Vem är det som säger det? Staten är såvitt jag vet skild från kyrkan, och det det som spelar roll är väl att två människor som älskar varandra kan få ha lika rättigheter som ett man-kvinna par. Det här är verkligen ett steg bakåt i utvecklingen. Det protesteras i Los Angeles idag, med all rätt. Alla -utom de om plågar djur och människor.....det är en helt annan diskussion, den tar vi inte här! ;-) - har lika värde. Kärlek och äktenskap är för alla.
Vad tycker ni?

2 comments:

yoakeem said...

Det är sjukt. Dessutom extra sjukt att tillåta det och sen rösta ned det. Jag hoppas att frågan, som är högaktuell, här i Sverige får ett annat slut. Den som lever får se. Och den som ser får gifta sig.

Anonymous said...

Jag blev så ARG när ja såg att prop.8 gick igenom. Fy asså. Trode verkligen inte att californien va så small minded. Ush.. så sorgligt. Iaf. Ja är också helt KÄR i julmust.. köpte på mig ett lager för nåra månader sen när dom kom ut på IKEA. Förra året va dom slut när ja skulla köpa till lucia, skandal :) Så nu va ja ute i god tid och dom står i kylen o väntar haha.