Wednesday, November 19, 2008

Ingen mer ursäkt

Nähä!
Inga fler ursäkter för min del!
En tränare på gymet har några gånger frågat mig när jag tänker ta min fria workout session som alla får när man signar upp ( jag har varit medlem i ett och ett halvt år ungefär...) "Snart!" har jag svarat och skyndat mig in i omklädningrummet. Igår ropade han:"Så är du redo för mig idag?" och jag som inte var beredd alls på nån hård workout svarade" Nej...öhh..jag har bråttom idag!" och så fick jag låtsas skynda mig och bara träna i en halvtimme fast jag tänkt jobba lite längre och sitta i bastun ett tag efteråt. Så på vägen ut stoppade han mig och sa att nu skulle vi minsann boka in en träningstid och det var inte mer med det, så då gjorde vi det och jag har den tiden idag.
Det är ju bra i och för sig eftersom det är viktigt att träna rätt, men jag är ju en liten latmask och tragglar gärna på i min egen lilla takt och undviker jattehårt arbete tills nån viftar med spöet och hotar med att ta bort mina dillchips forever... Sen när jag väl börjat träna tycker jag ju att det är skoj.
Såå...idag blir det träna alltså!...

1 comment:

Digidiva said...

Nu ska du få höra en muppig sak. När jag signade upp mig på mitt nuvarande gym fick man inte mindre än 4 ggr med en PT. FYRA!De ringde och ringde och ringde för att försöka boka tid. Vet du vad jag gjorde till slut...? Bytte mobilnummer,Moahahahahaha!!