Friday, July 11, 2008

Spegel spegel

Make up bloggen for idag - min forsta någonsin, ja ja tack inte så många applåder, det racker!
Jag har alltid alskat smink och har alltid provat mig fram till vad som funkar - jag tror tamejfan att jag var modigare med sminket innan jag blev makeup artist. Nar man inte kan "på pappret" ar det som att man ar mer villig att ta chanser for det ar mer forlåtligt om man gor fel. Eller så ar det bara jag. Jag har blivit lat och gammal och pallar inte mer. MEN...for er som bryr er, har kommer dagens makeup:
Primer Smashbox med gront i, gront gor ju att det neutraliserar det eventuella roda man kan ha i nyllet, tex om man som jag har en benagenhet att se ut som en fralla i skallen nar man varit i solen ( nej, frallor blir inte roda men det var det enda jag kom på just nu, bear with me). En primer gor att man slatar ut sitt ansikte, planar ut rynkor litegranna etc, plus att sminket helt enkelt sitter battre. Funkar det? Japp, det gor det. En primer ar vard sitt pris i guld om man koper det ratta och Smashbox gor en gudomlig sådan. Ibland behover du inte ens underlagskram/puder/mineralpuder om du anvander den forst.Daremot ar det alltid en bra ide att varma upp huden med antingen solpuder eller rouge. Annars får man latt ett dott utseende, eller ser ut som en vaxdocka, vilket var idealiskt på -80 talet men inte langre.
På detta har jag ID Bare Minerals puder, vilket helt enkelt ar ett mineralpuder man anvander istallet for underlagskram och puder. Mycket snallare mot huden an "vanliga" kramer/puder och ser naturligare ut.
På detta har jag Nars blush i "Orgasm". Rouget blev vida kant genom Carrie i "Sex and the city' och jag måste saga att det funkar for alla sorters hudfarger; alla ser bra ut i Orgasm! Jag minns att jag alltid tyckte att hennes rouge såg så himla bra ut. Kom ihåg att rouget appliceras PÅ dina kinder och inte under, vilket många tar fel på. Rouget ska på TOPPEN av kinderna ( apple of the cheeks, eller applena av kinderna om du så vill  =o ) och ev skuggningar skall undertill.
Ogonbrynen ar inte de basta, jag erkanner, men jag hade inte hunnit farga dem så de ar målade i en brun skugga av okant ursprung ( haft skuggan i så många år) och formen ar inte den basta, men men...
Mascara Smashbox,lapparna Rosebud, hudkram Murad Essential -C Day Moisture. Kan aven rekommendera denna hudkram, provade en annan Murad kram innan som jag inte gillade, tyckte den var for latt for min torra hud, men sen insåg jag att min hud inte var torr, den var omtålig..Så det galler att veta vad for slags hud du har! 

Kan tillagga att allt smink och hudkramer INTE ar testade på djur!!!

2 comments:

Madde said...

Hur fungerade the master cleanse för dig?! Gick du ner nånting? För me handet på hjärtat så vill ja ju går ner i vikt mer mer än att få fint hår om ja prövar den ;) Jobbar du som make up artist här i LA? Varnånstans..? Har du isf utbildat dig här lr hemma i svedala? Have a great sunday. Kram fr Madde o lilla Abbie

Madde said...

Ska pröva cleansern som en kick i rätt riktning.. Nu när min bror åker hem ska ja även komma igång bättre me träningen igen :) Vill 'bara' gå ner 5-10lbs tills ja åker t svea. Ja gick också min make up artist utbildning i sverige. När ja åker till sthlm ska ja på möte me Make Up Store och prata om att öppna upp en affär i LA/OC nånstans.. Du är inte intresserad..? Lr du kanske känner nån som kan tänkas va intresserad? Tack för dina söta kommentarer till Abbie :) Kram