Tuesday, July 29, 2008

Jordbavning

Vi hade precis en jordbavning, 5.8 på Richerskalan horde jag att den var på nyheterna. Satt i vardagsrummet och skulle kolla upp en sak på natet nar allting precis skakade till, två gånger. Huga! Det ar mindre jordbavningar då och då som man inte kanner av, men det ar flera år sen jag kande en stor, och denna var faktiskt lite laskig. Jag blev lite radd faktiskt! Huset bara skakade till och det tog nån sekund innan jag fattade vad som hande. Jag gick ut huset och vantade på att det skulle skaka till igen. Grabbade tag i Snuggles och hoppades att det inte skulle handa. -94 var det en stor jordbavning i Northridge då en massa byggnader forstordes och vagar rasade. Det hande tre dagar efter att jag landat har och det var forstås lite laskigt. Vi vaknade mitt i natten av att hela huset skakade. Senare var det en aftershock - efterskakning? - då vi fastnade i en hiss och satt fast i den fyra timmar. Man får val saga tack och lov att vi hade varit och partajat då och var lite lullig så jag slapp freaka ut..!
Men,men...Allt ar val!

5 comments:

yoakeem said...

Usch!!! Vilken tur att du är ok!

Digidiva said...

SHIT, vad läskigt!!! säger som yoakeem: tur att du är ok!

Gunilla said...

Vi tankte pa dig ,nar vi sag jordbavning i LA pa nyheterna nyss...maste vara laskigt varre,nar allting skakar...
Manga kramar

Swedeheart said...

Ja det ar overallt på nyheterna om den har. Det ar den storsta vi haft på ett tag, så man var lite "shaken up" (pun intended). Alla vantar ju på "den stora" men man vet inte nar den kommer att intraffa...
Tydligen var det några personskador, då folk fått nåt i skallen och saker har trillat ned och gått sonder, men tack o lov inte allvarligare an så!

Swedeheart said...

Ja det ar overallt på nyheterna om den har. Det ar den storsta vi haft på ett tag, så man var lite "shaken up" (pun intended). Alla vantar ju på "den stora" men man vet inte nar den kommer att intraffa...
Tydligen var det några personskador, då folk fått nåt i skallen och saker har trillat ned och gått sonder, men tack o lov inte allvarligare an så!