Saturday, July 26, 2008

Hodiladi hodiladi hoppsan vilken dag!!




Bettie Page....


Det hjalper att ha hjalp av en peruk...!
Jag anvander mig av Bare Minerals som underlag.Om man har problemhy så kan man fortfarande anvanda sig av mineralpuder;man bara "snurrar mer" med borsten och tacker mer av probemområdet. Dessutom ar mineralpuder mycket snallare an andra underlagskramer och puder. Man behover inte vara jattenoga med att tvatta bort det; underlaget gor ingen skada. Man fordarvar inte sin hy bara for att man låter bli att tvatta bort sminket....
Jag borstade ogonbrynen och anvande mig av en morkbrun penna for att fylla i brynen. Vanligtvis så fyller man i ogonbrynen i den fargen som håret ar, av nån anledning tyckte jag att morkbrun var battre i detta fallet. Annars skulle de varit svarta.
Fyll i ogonen med svart kajal eller hellre eyeliner med pensel. Då kan du valja formen på ogonen, och om du vill ha en gammaldags feeling så ar det bra om du borjar smalt och fyller i bredare på ogonen. Anvand massor av mascara; jag hade garna sett att jag haft fake eyelashes men det hade jag tyvarr inte så jag smetade på massor av mascara.
Morka, eller jatteroda lappar, måla garna utanfor lapparna.Anvand en lappenna i samma farg som lappstiftet.
Och till sist; en stor blomma i håret. Peruken, Whatever.

2 comments:

Anonymous said...

god morgon... vad fin du var idag:) jag gillar looken.
Jag hade en period då jag gjorde egna smycken av silvertråd och pärlor, det är kul man får vara kretaiv och det är enkelt, så vill du ha en ny hobby kika in på en hobby butik kommer du upptäcka en helt ny värld (specielt av pärlor det finns mycket fint)

hoppas du får en fin dag
Miss S

Anonymous said...

hel läcker look :)