Sunday, June 22, 2008

Sunday bloody Sunday

Så ar denna helg snart over. Jag alskar verkligen helgen! Man vaknar upp och har inga måsten, man bara ar.
I fredags var vi till Lars på bbq, han hade lagat en massa god mat och bjudit in en massa trevliga manniskor, som alltid. Det ar alltid en harlig blandning av folk hos honom, och eftersom Lars ar lika sjuk som mig så brukar alltid någon slags upptradande intraffa.Jag kan inte dansa alls, men av någon anledning tror jag det nar jag umgås med Lars ( kanske for att han ar en jakla gummiTarzan och ser cool ut  vad han an gor!) och darav blir resultatet att vi ger varldens show nar vi ar ute tillsammans. Grejen ar att jag kan BJUDA PÅ att jag inte ar stencool, jag tycker det ar ganska kul.
En kvall var vi ute pa en club som heter Clown eller Circus eller nat liknande; jag blekfet i nån glittrig utstyrsel, Lars med nån rosa historia och glittermakeup och ett  smil utan dess like, och vad vantade oss om inte en massa grabbar som såg ut som mexikanska mafiosos med vitt linne, tatueringar, mustascher och allvarliga uppsyner. Jag antar att det mest hysteriska av allt var att detta var en gayklubb och jag och Larsa var helt fel ute. Men kul hade vi!
I fredags återupplivade vi en snubbe som vi sett på Venice Beach; en aldre historia som dansade glatt med den yngre generationen vilket inte alls ar fel, men det bara såg så himla lustigt ut; en aldre man i superkorta shorts som blundade och stod stilla och darrade erotiskt med bara ett ben i takt och otakt med musiken. Vi såg honom for ett par år sedan, men han ar alltid frascht i vårt minne.
I lordags klarade jag av att rida 25 minuter och det var allt - redan klockan åtta på morgonen var det super superhett och jag drop av svett efter en kort ritt. Jag svar; jag klarar inte av 40 graders hetta valdigt bra. Det blir inte battre av att alla drar efter andan och frågar mig om jag har solskydd och sager att jag ser VAAAALDIGT varm ut efter att jag vistats i solen i tio minuter. Jag fattar verkligen inte hur någon kan ha så lite pigment som jag har; jag ar inte albino men andå lyckas jag inte få nån farg. Kan nån forklara? Vad ar denna matematiska ekvation? Eller ar jag ett av varldens mysterier? Nar jag var 16 år och for forsta gången åkte utomlands med mina vanner pepparkakorna, fragade mina klasskompisar om jag inte varit utomlands. " Var inte du också utomlands, Monica??" Jag var alltså lika vit som en sill i Sardinien efter två veckor på Kos. Det var inte kul då, och det ar inte kul nu. Jag skulle också vilja kunna stoltsera med en solbranna att avundas, men lika lite som att jag kommer att bli ett mattegeni, lika lite kommer nagon att avundas min solbranna.
I lordags var vi på en fundraising på Evas ranch. Det var hast upptradanden, mat, dricka , en apa ( ja faktiskt!!) och en massa roligt folk. Valdigt valdigt varmt fast det var sent så fick vi åka hem tidigt for jag mådde inte bra. Varmen alltså...It gets to you.
Idag sa var jag och red på morgonkvisten, kom hem och tog en tupplur och sedan spenderade vi em i poolen; Snuggles solandes på min mage.  Skulle traffat Sandy for lunch och bio men det var alldeles for hett. Det ska tydligen svalna av i morgon.
Ahhhh...onskar man var ledig i morgon med....

2 comments:

yoakeem said...

Du och Lars är förmodligen de bästa av dansare. Jag har ju haft nöjet att se en liten privat show hemma hos Lars för ett par år sedan och än idag lever jag på den.

Gnäll inte att du inte blir brun. Jag blir rosa. Det är inte kul. Det blir inte bättre av att folk skriker flamingo efter mig på stan heller. Ja, det hände på Cypern 1988 men jag kan fortfarande höra de där grekerna skrika. Jag ska flytta till rymden. Där kan ingen höra dem skrika. Inte ens jag.

Swedeheart said...

Ha ha ha...Ja jag vet att jag inte ska skratta men eftersom jag ser ut som ett lik eller i basta fall gris, sa får jag.