Thursday, January 22, 2009

Sökes: Svensk t-shirt


Var på ett ställe på Third och käkade god pizza och mötte upp med folk som är filmintresserade, maken studerar ju film som bekant och jag har ju plufsat lite i det landskapet med. De försöker styra upp nån slags grupp som kan samarbeta och bolla ideer med sinsimellan (var tvungen att googla detta ordet), det är ju rätt schysst faktiskt.
Third är en gata som har väldigt mycket intressanta affärer, upptäckte jag. Egentligen visste jag det innan, det är bara det att jag slutat vallfärda till andra delar av L.A än de som jag huserar i. Fan, jag bor i en miljonstad men gör aldrig nåt. Jag antar att det beror på att jag gjort så mycket "när jag var yngre" och mycket har förlorat sin charm. Men jag ska bli bättre på att upptäcka min egen stad och göra saker, jag kommer nog bara att bo här cirkus ett och ett halvår till. När jag flyttat kommer jag nog att sakna alla de saker som man är less på...

På lördag ska jag på fotboll, landskampen Sverige-USA. Nu ångrar jag att jag inte köpte den där Sverige t-shirten som jag såg på Drottninggatan i Stockholm. Vad göra? Månne om jag kan hitta nån innan lördag...? Jag vet för övrigt inget om fotboll så upplys mig gärna vem jag ska hålla upp ögonen för!

No comments: