Wednesday, January 7, 2009

Minus 20 grader

Det var -20 idag så det blev inget skoteråkande. Vi drog på Skatteverket istället och gjorde såna saker som registrerade vårt giftermål. Köpte några presenter också och såg även en tjej som var min bästa vän för många år sen, men vi bråkade och har inte pratat med varann på sisådär tjugo år. Jag var på väg att säga nåt men gjorde inte det och sen ångrade jag mig lite för jag är ju nyfiken på vad hon gör idag.

En dag kvar i Mampa. Det ska bli roligt att komma hem till alla djuren och skönt på sätt och vis att komma tillbaka till vardagen och kanske främst börja motionera igen för jag har verkligen förslappats. Jag känner mig lite småvidrig med noppriga långkalsonger och en putmage under en alldeles för kort tröja. Men ibland måste man gå hela vägen fullt utan innan man kan säga stopp. Ialla fall när man har en outsinlig källa av Trocadero, Julmust, blandgodis och chips.
Men sen så är det väldigt jobbigt också eftersom jag ser min familj så sällan och jag vet att det kommer att dröja ett bra tag innan vi ses igen. Jag försöker få dem att komma och hälsa på till våren eller sommaren och visst har de lust, men det är ju inte heller så lätt för dem när de inte pratar engelska och inte är så resevana. Jag hoppas att de kommer ialla fall.
Ska gå och lägga mig nu. I morgon är sista sovmorgonen. På fredag går flyget till Stockholm sex på morgonen och planet till L.A går sju på lördag morgon.
Good Night, wherever you are.

No comments: