Sunday, August 17, 2008

x plus y gånger ostfralla


Forr i tiden nar jag bodde med Madde på Hollywood Boulevard - och senare i livet tillsammans med henne i Helsingborg - så var hon alltid ett fan av tupplurar. Innan vi skulle ut på kvallen så skulle Mads alltid ta sig en tupplur och hon var sedan redo for en lang kvall/natt/tidig morgon. Jag å andra sidan tyckte det var sånt sloseri med tid då man kunde sitta och snacka och dricka en ol eller lite vin, jag forstod aldrig det dar med en tupplur. Men nu så, helt plotsligt, så inser jag hur skont det ar med en nap mitt på dan, efter stallet, lite kak och en dusch. Jag faller som en fura och sover en halvtimme eller timme, och det ar hur skont som helst. Jag vet inte vad det beror på, men numera ar jag alltså en tupplurare.
I fredags gjorde jag ett bedomningstest i matte och engelska eftersom jag ska ta lite klasser pa Community College till hosten. Engelskan gick val ok, några svåra frågor var det, men uppsatsen var intressant; man skulle skriva om invandringen och det tycker jag ar himla intressant och har mycket att saga om det - invandrare som man sjalv ar! Fick val inte till det som jag ville men tror det gick ok ialla fall. Men matten...Ja jistanes, vad sager man? Dar satt jag som ett frågetecken medan alla x och y och upphojt till 2 dansade omkring framfor mig, det var nastan skrattretande. Ungefar som att en lakare givit en skalpell till en icke-lakare och sagt " ok, operera nu!' eller bett en liten irlandsk tant att oversatta Koranen, eller...Ja ni hajjar! Nej, matte har aldrig varit min starka sida och eftersom jag inte last det på valdigt många år så var det ju varre an någonsin, och då ska ni veta att det aldrig varit bra.Kan latt saga att jag inte kant mig sa dum på lange!
Kakade lunch med Maria och Ned efter att ha ridit både Demon och Evander idag. Sen kom Maria over och vi satt vid poolen och snackade skit over några ol och blåbar och melon.

2 comments:

rewdboy said...

så..hur var de nu med att du kan skriva bokstaven Å men inte Ö och Ä?
vad har du för miffat tangentbord? ska du inte skaffa ett svenskt tangentbord? kanske kan vi här i sverige fixat ett till dig i julklapp...ska surra med jox å pejv å se vad fan vi kan ordna. du kan inte hålla på såhär..? det är inte kosher..!

Swedeheart said...

jag kan gora bokstaven å men inte de andra på macen........kan inte klura ut det. =(