Sunday, August 10, 2008

Mathilda



Fredagkvallen gjorde vi inte så mycket alls, jag var så himla trott. Stiger upp strax efter klockan sex och håller sen igång hela dagen så nar helgen narmar sig så ar jag ganska mor. På morgonen, forresten, plockade jag upp en los springande hund som var helt slut efter att formodligen ha sprungit omkring hur lange som helst. Hon hade ingen namnbricka och hade inte heller något mikrochip.( I mitt huvud har jag dopt henne till Mathilda!) Jag korde henne till narmaste shelter och forsoker nu hitta ett hem åt henne; inte det enklaste med en pitbull och många hemlosa djur har i Los Angeles. Alldeles for många djur slutar sitt liv med en spruta for det finns helt enkelt inte nog många hem. Sorgligt, men tyvarr sant. Folk dumpar sina djur for de har inte tid, ids inte, orkar inte, vill inte, tappat lusten, har inga kanslor, har inte råd, ska flytta,ar idioter etc etc. Jag blir bara så less på att många tycker att djur ar en slit-och-slang pryl! Till hosten kommer en chihuahua film, får se hur många som ska ha en chihuahua då och hur många som hamnar på sheltret några månader senare for att folk ledsnat. SUCK!
A's dotter har varit med mig till stallet, vilket hon naturligtvis tycker ar jattekul.Igår var vi till A's morbror och åt god mat och var till en vattenpark.
Idag var det stallet, sen lite sim i poolen...

3 comments:

yoakeem said...

Vad fin hon är, Mathilda! Skicka hit henne! Men iofs så skulle dina gudbarn inte bli så glada då, så det är nog ingen bra idé.

rewdboy said...

en grej jag funderat på: hur kommer det sig att du kan skriva bokstaven Å men inte kan skriva Ö och Ä?

Swedeheart said...

Jag har en Mac, och vet hur man gor å men inte de andra....Vet du hur man gor?