Tuesday, August 26, 2008

Det ljuva livet

Dag 2 av mitt alldeles nya liv! Nu jadrar ar det ingen mer alkohol, godis och andra onyttigheter. Dags att storstada hyddan! Har tankt att jag maste gora nan slags motion varje dag; jag rider ju så gott som varje dag men kroppen har ju vant sig så jag måste gora lite mer grejer. Kanner mig faktiskt laddad for det, will try my best! Jag alskar ju att ata godis, kakor, chips och choklad men har inhandlat frukt och lite andra nyttigheter. Svårast ar ju kvallarna framfor tv:n eller nar man laser en god bok ( no pun intended).
Borjar ju skola nasta vecka sa mitt schema kommer att vara ganska fullt. Dessutom ar jag ju inte van vid att plugga så det tar val lite tid innan man kommer in i det igen. Men det kanns spannande, hoppas bara att jag inte ar aldst i klassen... Kom att tanka på nar jag gick makeup utbildning i Sverige samtidigt som jag jobbade och min nye kollega T frågade vad det var for kurs jag skyndade mig till efter jobbet. " Jag ska bli kantor" svarade jag då. T var ju makta imponerad och frågvis; inte hade han någonsin kant någon som skulle bli kantor. I flera veckors tid berattade jag hur det var att studera till kantor och om konserten i Storkyrkan jag haft. Till slut erkande jag dock at det inte alls var kantor jag skulle bli utan makeup artist. T muttrade något och sparkade mig på benet men vi blev valdigt goda vanner och håller fortfarande kontakten.

6 comments:

Digidiva said...

Du är så duktig! Vad ska du plugga den här gången då...? (och kantorgrejen går jag inte på;-)

yoakeem said...

kantor? Nej, det är ju präst som är ditt kall. Det vet jag!

Swedeheart said...

Kom inte in på prast utbildningen så det blir journalist istallet!

Digidiva said...

Journalist?! For real?? Guud vad roligt! Du kommer ha så saaatans skoj. *minns journalistikutbildningen med värme*

Swedeheart said...

Ja det skall bli skoj om an lite nervost att sattdxkpha sig i skolbanken igen....

Digidiva said...

Du kommer greja det galant! Kan jag få jobb hos dig sen när du tar över ett stort amerikanst news-network..?