Thursday, August 28, 2008

Jag - en teknikflata?


Lite typiskt!
Nu nar jag har tre veckors semester visar det sig att host terminen slutar 21 december och vår terminen borjar den 2 januari! Men jag skall minsann forsoka klamma in en snabb Sverige resa till julen så jag får njuta av familj, slakt ( med prickar på a:et, icke att forglomma!!) och vanners sallskap, julmust, dill och graslokschips, sno och kyla och en riktig julstamning.

Jag har aldrig mitt hela liv haft en trendig eller ens tidsenlig mobiltelefon, av den anledningen att det aldrig riktigt gjort mig något att slapa omkring på ett strykjarn. Forran nu! Min jobbtelefon gav slutligen upp och dok i toastolen ( de tidigare har slutat nastan likadant; a la ett dopp i en drink eller nar jag råkat halla ut vatten i min vaska) och nar jag da fick en "ny" telefon a la aggstilen så insåg jag att till och med jag skulle vara generad att prata med den telefonen offentligt. Så jag gav upp och till A's gladje sa jag att " vi skaffar en iPhone". Så vi inhandlade var sin forra veckan och jag fullkomligt ALSKAR den! Alskar att kunna gå online nar jag vill, spela spel, skriva notes,ta fina kort och allt det dar andra som man kan gora. Framfor allt ar det inte pinsamt att svara i den nar folk ser på. Ska aldrig gå tillbaka till telefoner som ser ut som ett agg!

1 comment:

yoakeem said...

iPhone är det underbaraste som hänt mänskligheten! ;) Så mycket mer än bara en mobiltelefon. Det borde vara en mänsklig rätt för alla att ha en sån!