Wednesday, May 7, 2008

Saft saft hallonsaft battre saft har ingen haft

Frukt ger mig dåligt samvete. Jag går forbi skålen i koket som jag med jamna mellanrum fyller på, lika ofta knatar jag forbi utan att ta en frukt eller ens bevardiga skålen med en blick. Jag tanker att " jomenvisst ska jag ta en frukt, men lite senare" och sen letar jag i kylen efter nåt gott - och dit raknas inte frukt, utan snarare nåt med choklad eller nåt som liknar en bakelse - men det gnager i mitt samvete over att jag aldrig lyckas knapra i mig den dar frukten utan mest får slanga en hel dros nar veckan narmar sig sitt slut. Jag har forsokt, tro mig, både med vindruvor och jordgubbar, ananas, persika, mango - you name it; jag har haft det i min skål. Men på nåt vis lyckas jag aldrig ata upp den dar frukten och jag kanner mig lika obekvam som man gjorde som tonåring och kom hem full efter skoldansen och mamma satt uppe och vantade, då jag ser frukten ligga dar i skålen, nar den borde vara uppaten for lange sen.
Jag ska bli battre på att ata frukt, jag ska inte kopa for att sedan slanga och jag SKA hitta på roligare saker att blogga an om rutten frukt!

Jag har hittat en ny bra sång, ja den ar inte ny men jag har aldrig hort den forut: Breathe med Erasure, vilken parla! Den lyssnar jag på i min I-Pod på gymet tillsammans med AC/DC's Thunderstruck, Depeche,Rammstein, Korn,  Madonna's 4 Minutes, E-Type ( tors jag erkanna det?) och Kent. Forslag på bra gym music emottages garna!

1 comment:

yoakeem said...

Missa inte Sam Sparro. Det är en salig blandning av Prince, 70-tal, Dead or Alive, 80-tal, Disco, tjo och tjim. Bästa låten är Black & Gold.