Monday, May 26, 2008

Filmer, fylla och fet mat

I fredags gick vi ut pa en nyoppnad bar vid oss som heter the Bridge. Innan var det en bar som hette the Casting Office dar som var valdigt mysig och trevlig. Jag har många minnen darifrån. Jag och Ammie bodde tvarsover gatan och -96 var vi dar valdigt ofta och kastade pil.Det var ett hål i vaggen men ett gemytligt sådant. Nu ar det ett trendigare stalle dar som var helt ok, deras Happy Hour ska tydligen vara bra. Arligt talat dock, så foredrog jag the Casting Office. Sista gången vi var dar, vilket var forra sommaren tror jag, var en av mina favvoskådisar också dar, Will Ferrell. Han ar ju for ovrigt gift med en svenska. Anyway, tillbaka till fredagkvallen.Vi drog vidare till ett stalle som heter Sapphire och dit kom vår van Alex också. Helt ok kvall. Igår var vi på Irenes fodelsedags BBQ som var jattekul, massor med folk, mat, upptradanden och alkohol, naturally. Jag och Irene, som the Jojking Vikings,framforde en jojk som sjalvklart var uppskattad....Eller?! Vem alskar inte en jojk?! Hejlålelålelålelålålelå-aa!!! Vem minns inte Norges bidrag i Eurovisionsschlagerfestivalen (pust! långt ord) under -80 talet nån gång?! De kom sist, fick inte en enda poang. Norway - zero points. Norvege - zero points.
Sen så har vi kollat en massa filmer, kan rekommendera The Cottage, sicken marklig film, mork, sjuk humor som jag gillar! Ska nu kolla The Diving Bell and the Butterfly.

No comments: