Tuesday, May 27, 2008

Hemlangtan

Så har jag kollat det femte avsnittet av Frusna man soker karlek ( på kanal5.se - av nån andledning kan jag inte linka på bloggen). Jag blir fylld av hemlangtan, saknar min familj och mitt gamla liv i norr som inte langre existerar; kargheten,den vackra naturen, sno, kyla,snoskotrar,skidåkning; de harligt raka och arliga manniskorna utan krusiduller. Jag blir så varm i hjartat av dessa norrlandsgrabbar och detta ljuvligt, underbara,VARMA program som visar vanliga, normala manniskor och inte plastiskopererade miffos som gor vad som helst for uppmarksamhet. 
Och musiken! Den ar ju så harlig den med! Gamla -80 och -90 tals dangor som man bara sjunger med i.
Ååhh!! Helt underbart! Big love!
Som man sager i norr: Na, inte ar det ett dåligt program!

1 comment:

yoakeem said...

Men då har jag bara en sak att säga och jag säger det i musikaliska toner: Kom heeeeeem, vi börjar oooom igeeeen..... ;)