Monday, October 8, 2012

Min viktresa

Jag har ju alltså inte gått ner dessmer sen jag fick barn i juni 2012. Det har varit mycket sötsaker, godsaker, ja alldeles för mycket av det goda. Jag har försökt lite halvhjärtat att gå ner men jag har haft otur också: smällkallt precis när jag började åka skidor, sjuk, gjorde illa knät.
Samtidigt har jag nog inte fattat hur fet jag är när jag provat kläder för jag har valt kläder jag brukade ha förut och sen blivit lite förvånad när det inte sett bra ut.
Hur som helst så är det dags nu, jag måste hå ner i vikt och även om jag förmodligen aldrig blir så smal som jag var förut så måste jag gå ner en del. Målet är dessutom inte att gå ner i vikt- ialla fall inte bara- utan att bli "fit"och orka mer.
Så nu är det dags! Jag och Ann kom överens om att delge varandra vår vikt varje vecka och på det sättet förhoppningsvis sparka varandra lite i baken så man nån gång börjar motionera och ära hälsosamt!
Igår prommade jag en timme med stavar och ÅT INTE EN ENDA GODIS!! Det är ganska storartat för att vara mig! Skulle ridit idag men mamma är sjuk så det blir bara promenad gör min del, men ut ska jag!
Fortsättning följer...

No comments: