Sunday, October 7, 2012

Hösten är här

Är lite krasslig sådär, men inte så farligt. Lite läskig i halsen men det är allt. Skulle ridit idag men avbokade, känner att det kanske inte är bäst att vara ute i regnigt väder och hålla på med hästar när man inte är 100%. Har ju börjat rida Ann-Helens häst som är en islänning, han står i gamla stallet som är A-Hs stall.Det är jättekul, hittills har det bara blivit relativt korta rundor men det är ok. Verkligen nostalgi på högsta nivå då jag rider omkring där jag ridit för ca 25 år sen, först Edda och Manilla och sedan Sunny Boy. Eller rättare sagt: först i gamla stallet då ridklubben var där, sedan med Maria och hennes foderhäst Sigge.
Hösten är här på riktigt, det är grått och kallt.
Jag slutade amma förra helgen, då hade jag ammat i femton månader. Hade sagt tolv som mål men sen blev det bara så. Och nu slutade jag av en händels, var på A-Ks fyrtioårsfest och då sov pigan hos mamma och pappa. Och då kändes det som att det var en bra tid att sluta. Det har faktiskt gått bra. Pigan har inte alls saknat det speciellt mycket utan accepterat att det inte blivit mer av det goda.
Min fd granne Ann kom över i torsdags, vi satt och surrade och hade det himla trevligt. Annars har det nog inte hänt så mycket förutom att jag bokat vår L.A. resa. I januari bär det av!

No comments: