Tuesday, October 16, 2012

Ledig onsdag, full av tankar

Försöker tänka positivt och har varit ganska positiv senaste tiden. men nåt jag absolut inte fattar är hur det finns så mycket ondsha i världen. Bl a är jag med i en Fb-grupp som vill öppna upp ett fall med en liten bebis som blev misshandlad till döds av en släkting och denna person fick bara sitta av 77 dagar i fängelse. Dessutom hade lilla Alissa blivit misshandlad i tre månader innan hon slutligen dog, bruten arm som släktingen drog i när hon blev arg på henne, blåmärken, avslitet hår. (Baby Alissa cries for justice heter gruppen). Jag blir så illa till mods när jag läser om dessa stackars barn som blir misshandlade och dödade. Försvarslösa små barn... Jag kan inte nog beskriva min avsky, ilska och sorg över alla dessa barn som inte fick leva, inte bli älskade, som bara fick uppleva ondska i sina korta liv. Vad kan man göra? Hur kan det hända? Man känner sig så maktlös och arg, klumpen i hjärtat blir bara större och större. Varför får sånt hända?

No comments: