Thursday, October 18, 2012

Jag är ned i en mammagrupp på FB, alla barn är födda kring sommaren 2011. Läste att en liten pojke ramlat och slagit i huvudet, han hade fått hjärnskakning och legat kvar för observation. Dagen efter hade de upptäckt en stor, elak hjärntumör på magnetröntgen och dagen efter det somnade han in.
Jag känner ingen av dessa personer i verkligheten, men vi går in då och då och delar erfarenheter, bilder etc, och våra barn är lika gamla. Jag brast i gråt när jag läste om det och har gråtit hela dagen. Så fruktansvärt, så orättvist, så hemskt. Jag finner inga ord, kan inte föreställa mig sorgen och saknaden och jag kramar om min lilla piga och är så tacksam för henne.
Men ena sekunden är livet perfekt och nästa slås livet itu.
Jag känner så för den stackars familjen och skickar kärlek till dem och deras lille Dennis som bara blev drygt året.
Krama om era nära och kära, känn tacksamhet för det ni har och kom ihåg att livet är skört, så lev väl.

No comments: