Wednesday, June 6, 2012

Nationaldagen

Har varit trött hela dagen, sov inte så bra inatt. Har inte gjort speciellt mycket idag, hämtade mitt Visa-kort som jag glömde på affären igår, handlade lite, gjorde en röra med soltorkade tomater och basilika. Basilikan har jag för övrigt grott själv. Gungat med pigan och promenerat runt huset och på gatan med hennes lilla dockvagn som hon tycker om att sitta i.
Vad tiden går fort! Snart fyller hon ett år. Snart slutar hon amma helt, hon är inte alls lika intresserad längre utan nöjer sig med natten. Innan vi lägger oss ammar hon och sedan nån gång under natten om hon sover oroligt. Det känns faktiskt lite trist att sluta amma. Skönt på ett sätt (har inte druckit vin på snart två år!) men samtidigt är det ju en sån mysig och speciell känsla, och dessutom något som inte kommer igen. Jag har ju alltid sagt att jag ska amma minst ett år, och sen har jag känt att det får vara pigan som styr hur länge vi gör det. Men nu verkar det som att vi faktiskt är på väg att sluta...

Jag och Pricken, min första hund!

No comments: