Friday, April 15, 2011

Home again

Nu är vi här! Kan inte riktigt fatta att vi är i Gällivare, men det är vi. Hela sista dagen gick åt att göra äreenden; köra ner till Long Beach igen med några lådor till, köpa det sista, sälja det sista etc. Shuttlen kom klockan tre på natten, då hade Irving sovit nere hos oss och jag tog med honom upp till martha och lämnade honom med ett ben och en skål med kyckling. Usch, säga hej då till ens bästa vän...Doktorn hade hållt på att ångra sig under dagen men det var ju för sent, man måste ha en del pappersarbete när det gäller hundarna i cargo. Men vi ska försöka med att han kan shippas över lite senare..det var HEMSKT att lämna honom, men jag har varit i kontakt med Andys tutor och hon säger att han verkar må bra. Vi sov inget den natten och knappt nåt på planen hellr, flög först till New York och sen Stockholm. De hade inte nån aning om att Snuggles skulle flyga med oss, de hade inget pappersarbete om det så det kanske var tur att Irving inte flög med oss. Tänk om de inte visste om att han var med. Nog för att man säger till flygvärdinnan när man åker, men det hade ju kunnat glömmas bort och dessutom, tänk om han blivit ståendes på JFK pga saknade papper!! Så det kanske var tur i oturen att han inte kom med! Resan var lång men det gick bra, anlände till Stockholm trötta och stinkandes, men välbehållna. Jessica och David och deras lilla Flora kom och träffade oss på Arlanda, sa det var superskoj. Sen flög vi till Luleå där även min morbror Bengt mötte oss och därifrån var det tre timmar med bil. Så efter 33 långa timmar var vi äntligen framme! Kan som sagt inte fatta att vi är här ännu, men det är vi. Har skrivit in oss på Arbetsfömedligen, skrivit in oss i Sverige etc, så det är klart. har itne träffat nån kompis ännu men kanske tar det i helgen när man flrhoppngsvis är lite mindre jetlagged. Idag har varit förfärlig, tog en tupplur på eftermiddagen och sen somnade jag igen. Nu ska jag hålla mig vaken några timmar innan jag lägger mig för att förhoppningsvis kunna sova längre än till fyra på morgonen. Snuggles är helt ok med snön men funderar fortfarande varför vi är här och sover i resväskan när vi inte är hemma. Lilla vännen, lukten påminner väl honom om hemma.

No comments: