Saturday, November 20, 2010

Regn regn


Jag och Dimas
Behövde inte jobba idag, det regnar så Andy kan inte rida vilket betyder att han fick sovmorgon och jag ledigt. Filmade Ali igår när hon red min stilige pojke, ska ladda upp filmen när A klippt den. Jag kommer nog ALDRIG att ha en sån fin häst igen, han är verkligen en prakthäst och det är väldigt synd att jag inte har råd att ta hem honom till Sverige. Tänk hur allt utspelar sig. Jag svarade på en annons på Craigslist (typ Blocket men med många fler avdelningar) 2006 om att rida en häst. Jag visste inte hur stor hästen var och insåg sedan att den var ganska liten, 14.6 hands vilket är ungefär 146 cm, så jag funderade på att avboka det hela och hitta nån annan. Men tjejen som hade lilla mustang Sally tyckte jag skulle komma och prova så jag gjorde det och började rida henne. Efter några veckor kom ägaren till stallet tvärsöver gatan och frågade om jag ville rida deras häst som de inte hade tid för eftersom de hade tre hästar. Så kom det sig att jag började rida Dimas och lärde känna ett helt gäng underbara människor. Och 2007 köpte jag Dimas! Jag har varit med om så mycket med mina stalltjejer och roligt har vi haft det. För att inte tala om hur mycket jag och Dimas varit med om. Min lilla, älskade fina gris-Dimas....
Och snart är den delen av mitt liv över, en ny fas tar vid när vi flyttar till Sverige igen. Det är roligt och tråkigt på samma gång, men så är ju livet. Jag vet inte hur många gånger jag tagit farväl av människor och städer och börjat på ny kula igen. Det blir jobbigare ju äldre man blir, kan jag bara säga. Men var man än i världen är, har man alltid sina minnen kvar. Och mina är ganska fantastiska.

No comments: