Friday, May 1, 2009

Happy Maj...

...till er!
Jag var och köpte Blutsaft igår, den heter naturligtvis inte det här men jag hade googlat hur paketet såg ut så jag visste vad jag (eventuellt) letade efter. Ska bli spännande att se om det hjälper, jag hoppas det. Jag MÅSTE verkligen sätta igång och träna; innan red jag ju för fasen dressyr sex gånger i veckan plus gick på gymet och nu gör jag ingenting, rider lite då och då men det är inte all den träningen jag gjorde innan. Jag har gått upp i vikt vilket stör mig enormt, och jag är inte lika pigg. Jag måste lova mig själv att jag måste börja springa, MÅNDAG börjar mitt nya liv..!!! Grejen är att jag har väldigt svårt att sätta igång med saker och ting och är ganska lat, men när jag väl sätter igång är jag envis.

Jag är så sugen på att göra om i vår lägenhet, men vi betalar ju av våra räkningar och försöker att inte spendera så mycket pengar så jag vet inte hur jag skall göra. Samtidigt mår man bra av att ha det fint hemma...Och samtidigt så planerar vi ju att flytta hem nästa år så det känns onödigt att spendera pengar på saker man förmodligen inte kommer att ta med sig hem till Sverige. Hur skulle du göra?

Jag har ju planerat att bara ta en A.A vilket är en två-årig utbildning...Tar man en B.A går den på cirka fyra år (allt beror ju naturligtvis på hur man klarar av sina studier.) Men jag börjar fundera på om jag kommer att få de jobb jag vill ha med en två-årig utbildning. Vad tror du? Kan man bli journalist i Sverige med en kortare utbildning? Jag vet ju några som gått i Kalix och på Poppius och de jobbar ju som "jourrar".

Fredag...ahhhh skönt trots att jag har skola i morron bitti. Ska ta och göra färdigt mina assignments och sen ta det lugnt. A är och förbereder en filminspelning för skolan.

1 comment:

yoakeem said...

Bra att du hittade Blutsaft eller vad det nu heter over there. Ska bli spännande och se om du tycker att det hjälper.

Det är klart att ni ska göra om lite hemma. Det behöver man ibland. Men du behöver ju inte spendera massor om du inte vill...