Monday, May 25, 2009

Min helg

Det är Memorial Day idag vilket betyder ledig dag, det gillas! Måste färdigställa min bok för Photojournalism, de är den som är min final. Den är nästan klar, lite text bara. Måste även fota massor för min andra fotoklass, min portfolio är due på lördag.
Ska vakna till liv lite, sedan till stallet och beta med Demon och gosa lite med Toby, som är en liten, liten 10-årig chihuahua som jag hämtade från South L.A sheltret igår, han var på "dödslistan." Han är förkyld och eftersom jag inte vill att våra hundar ska bli smittade så bor han hos Maria till jag har varit till veterinären med honom (tisdag) och får veta vad det är som pågår. Hade tänkt hitta ett hem till honom men han är så himla go och söt att jag vill behålla honom. Måste fundera ut nåt sätt att göra det. Probelmet är ju att vår "landlord" tillika boss inte vill att vi skaffar fler hundar....

Var på Mikes cancerbenefit i lördags, Mike är gift med Lara som jag känner, hon bodde granne med Linn innan. De flyttar till Arizona nästa vecka och hade farvälparty och cancerbenefit eftersom Mike fått cancer två gånger. Gick dit med Tina och Ia och det var himla trevligt. Det var på en pub som heter Cat and the Fiddle.

No comments: