Wednesday, April 29, 2009

Jag ska matte hela natten, matte hela dan

Så här ligger det till: Jag funderar på att ta en matteklass i sommar. Jag hade egentligen sett fram emot en ledig sommar med sovmornar på mornarna och ridturer med Demon, och så samla kraft inför hösten. (Jag jobbar ju ändå, men hade sluppit läxor och sånt).Men sen kom jag att tänka på att det faktiskt hade varit smart (och jag tänker ju smart nuförtiden eftersom jag läser matte) att ta nästa matteklass tätt inpå den här så jag inte hinner glömma bort en massa viktiga saker.
Det negativa i den här ekvationen är ju naturligtvis 1) Matte 2) Matte på sommaren 3) Matte på sommaren mån-tors i en månads tid. Det positiva är att jag förhoppningsvis kan hänga med när vi går framåt, samt att jag om allt går väl har gjort klar alla mina matteklasser till jul.
Ja. Det ser så ut. Att det blir matte till sommaren alltså.

Imorgon ska jag styra kosan mot Whole Foods och kolla om det finns nåt i likhet med Jockes blutsaft. Namnet är ju inte så smäckert; låter som blodsaft på tyska.

Demon är halt, nu i båda hovarna. Han var bra i förrgår efter att ha varit halt nästan en vecka, sen var han halt i vänster igår och i båda idag. Hmm... Hoppas det inte är något allvarligt. Håll tummarna. Hovarna.
Nu ska jag gå och lägga mig.

1 comment:

Anna said...

Ja det är väl oundvikligt eller hur?, förr eller senare så måste man ge sig in i matteträsket... Det är lika bra att ta tag i hornen på en gång och få det överstökat. En månad går fort!
Lycka till från ett annat mattesnille. : )