Wednesday, December 31, 2008

Happy Happy

Jag har inte gett några nyårslöften och brukar heller inte göra det. Men jag har några funderingar på att det ska bli ett bättre år på alla sätt och vis, ni vet ungefär som man brukar planera att "på måndag ska jag"... Bl a får det lov att vara slutmumsat, jag ljuger inte om jag säger att jag ätit varenda vaken minut här i Sverige. Min motion har varit till kylskåpet och tillbaka, förutom igår när jag tog en promenad med mamma och Chili, som är den söta hunden de är hundvakt till. Fast medan jag är hemma i Sverige ska jag passa på att äta allt sånt man gått och längtat efter, fast det är klart...Det kan ju vara lite måtta med det...
Sen så ska jag försöka hitta tid för motion också, vilket kommer att bli svårt. Innan hade jag två timmars fritid medan jag jobbade då jag passade på att gå till gymet (eller göra läxor) men den tiden finns tyvärr inte längre, mitt schema är ändrat.
Sen så vill jag göra lite mer "bra" saker, för djur och miljö. Det är viktigt för mig!
Jag kallar inte dessa för löften, men däremot förhoppningar!!

Vi ska iväg till stugan om en stund, det blir nog ingen skoterkörning för det är minus 12 här och det brukar vara kallare där. I morgon skall vi till Kiruna en sväng så jag hinner träffa lite släkt. Min kusin Maria (som är som en syster) åker hem till Stockholm den tredje och jag vill gärna hinna se henne innan de åker.
(Bilderna har A tagit.)


No comments: