Saturday, December 20, 2008

Stckholm, Stockholm stad i världen!

Flygresan gick bra, sov faktiskt större delen av den vilket var skönt. Väl framme (en timma försenade) åkte vi förbi Upplands Väsby och plockade upp nyckeln till Jessica och Davids lägenhet, som ligger mitt på söder, bästa läget. Vi hade planerat en liten drinkkväll i goda vänners lag, men vi var så trötta att det fick vara.
Lyckades inte vända om dygnet, utan vaknade halv tre igår fm. Det var bara att yrvakna och groggiga kliva i kläderna för att åtminstone se lite av Sockholm innan det blev mörkt. Träffade sedan Jocke, Gunilla och Jim, Katta samt några till för julöl på söder; himla mysigt och så kul att träffa sina goda vänner. Jag tror faktiskt jag har de finaste vännerna i världen!
Idag blev det ytterligare en shoppingrunda och lite sightseeing; Stockholm är så oerhört annorlunda mot Los Angeles. Ett: Folk är väldigt otrevliga på stan och knuffas och trängs utan att be om ursäkt. Två: Folk i alla åldrar är så fantastiskt modemedvetna att man själv blir inspirerad och vill snygga till sig lite. Gammal som ung klär sig trendigt och väldigt europeiskt. I L.A är det ett helt annat mode a la Hollywood; Stockholm känns verkligen mer stilfullt och kul.
Nu ska jag göraq mig i ordning för ytterligare en kväll i goda vänners lag.
It's a beautiful life.

No comments: