Monday, February 18, 2008

Wuzzup dawg


Jag var på orientering i söndags och då talar jag inte om det man gör med kompass och toppluva. Jag skall nämligen volontera på en Spay och Neuter dag i South Central den 1 mars. Vi fick en del information om den dagen och fick även reda på att området är säkrare än förra året då de var i Watts. För att vara på den säkra sidan så väljer jag och Claudia att jobba vårt skift på morgonen, kan inte säga att jag är jättesugen på att tillbringa en kväll i South Central.Det kanske är dags att dra på sig sina hängiga jeans och XXXXXL t-shirt så man smälter in. Här kanske också toppluvan kommer till pass förresten ( OK Sarven )och kompassen kan nog ge cred om jag hänger den kring halsen. Pejv, om du skulle kunna lära mig lite breakdance innan så vore det, you know, cool! ( Här klappar jag mig själv på bröstet med knuten näve och ser arg ut.)
Det enda jag läser för tillfället är Michael Connelly böcker. Hans fiktiva karaktär Harry Bosch bor i mina kvarter; vi köper mexarmat på samma Poquito Mas, kör av på samma motorvägsexit ( Barham),dricker båda martinis från Musso and Frank's och bekämpar båda våld med samma intensitet och glöd. Skojar bara, jag är lite mer fruktad än Connelly's polis och äter lite mer choklad.
Bowlade idag. Sist jag bowlade var -99 då vi var i Big Bear. Kan inte säga att det är superkul. Men inte heller supertrist.




3 comments:

Digidiva said...

Yo mama!!! Så du ska ut till da hood! Här i swiiden finns de mest i förorterna och eftersom vi gärna vill vara lite amerikansk-coola kallar vi dem då för "da förhood". :-)

Klart jag kan ge dig några moves, jag tror det absolut viktigaste grundsteget alla ska kunna är tvätta tvätten. Det fungerar både som en hotfull "bring it on"-gest och kan också vara ett flirtigt närmande om man så vill.

Du har säkert sett hela kursen med leroy redan, men vafan, repetition improves ya´! Kolla in dansskolan här:

http://www.youtube.com/watch?v=uPO3Q-bkbdo

Kram darling och ta hand om dig!

yoakeem said...

Bor tvättstugemannen också i South Central? I sådana fal är det verkligen läge att se sig om...

rewdboy said...

jag skulle vilja se ett kort på dig i dina "hängiga jeans och XXXXXL t-shirt"