Saturday, February 23, 2008

Ta't lugnt, ta en Toy!


Haromdagen kom jag att tanka pa alla de ting som inte langre finns. Till exempel Toy, kommer ni ihag det? Det fanns vit Toy och det fanns bla Toy och den senare fanns inte pa alla stallen sa nar man val hittade sig en bla Toy sa var lyckan gjord. Sedan sa fanns det Sorbits ocksa, i alla mojliga smaker. Jag brukade kopa kolaklubbor, fem for tva kronor! Tidningarna Dennis, Leo, Pellefant, Penny och Kamratposten.Bugg. Lakritsklubbor med en vampyr pa omslagspappret. Chips med ortkrydda ( ska vara jag till att minnas chips!).  Blir latt att det blir en nostalgitripp till -70 och -80 talet nar man borjar tanka pa det som inte langre finns i tiden. Ja tiden gar fort och det var en period i mitt liv da jag vandrade omkring i dessa! Jag minns att de var halkiga och kalla men av nagon anledning sa skulle man promt ha pa dem. Nagon som minns varfor?!

2 comments:

yoakeem said...

Näbbstövlar is the new black. ;)

rewdboy said...

no offense, men söder om polcirkeln var de inte många som hade på sig sånda där pjuck...

personligen kände jag en enda snubbe som haft på sig såna och han var den mest mobbade snubben i skolan. från 1a klass till nian. han hade även byxor som aldrig nådde längre ner på benen än ca 17 cm över gatunivå...