Monday, May 21, 2012

Sköna maj

Gomorron! Låg vaken mellan midnatt och halv tre, tre inatt och vaknade sen av att pigan vaknade klarvaken flockan fem som vanligt. De få gånger hon sover till sex är jag verkligen tacksam. Annars är det fem varje morgon. Ett tag var det halv fem så man får väl vara tacksam att det är lite senare nu.
Var till Stockholm över dagen på kurs, det var strålande sol och ingen snö så det var verkligen toppen. Lite tråkigt att komma upp till ett kallt och snöigt norrland, speciellt som det toksnöade för inte alltför länge sedan. Sommar, var är du, kom hit!
Sen var vi tre dagar i Luleå på kurs, sov hos min moster i Sävast, det var verkligen roligt. Lärde mig mycket också, toppen.
Var faktiskt ut och sprang igår, det var länge sen sist. 3.2 km blev det och ja, jag gick en del men faktiskt inte så mycket och definitivt mindre än jag trodde jag skulle göra. Skönt var det, vill ut idag igen men eftersom jag är så jäkla otränad får det bli imorgon igen.
Ledig dag idag, ska bla måla en byrå, köpte färg igår så nu ska det äntligen bli dags. Byrån köpte jag på en loppis i höstas.
Annars är allt sig likt, det är inte mycket som händer. Men pigan kan gå nu, hon går med hjälp av någons hand men nu har hon tagit några steg själv och står upp utan stöd, alldeles själv. Just nu ligger hon ute i vagnen och sover.
Jag ska tvätta av mig ögonbrynsfärgen så jag inte ser ut som Lasse Åberg igen denna gång.

1 comment:

Gunilla said...

Nu ar det spannande tider...nar hon haller pa att lara sig att ga! Ratt som det ar slapper hon handen eller bordet och gar! Tjohoo! Hon ar en stor flicka nu!Nar blir hon 1 ar?