Sunday, May 27, 2012

Irriterad

Det finns så många människor som bryr sig men så många som inte gör det - jag fattar det inte! Blir alltid så jäkla provocerad och förbannad av folk som saknar empati, jag säger bara avliva de som misshandlar och torterar djur, och barn med för den delen.
På tal om det; En bekant på FB skrev att jag ju kämpar så för att djuren ska ha det bra men samtidigt så finns det barn som far illa i världen. (Detta uttalande kommer uteslutande från människor som aldrig gör nåt för att försöka ändra dåliga situationer för andra, för övrigt.)
Varför skulle det ena utesluta det andra? Människor som har empati har det för alla levande varelser - ja inte för the abusers, men ni vet vad jag menar. Sen är det som sagt intressant att dessa kommentarer kommer från folk som inte gör nåt för någon annan, så jag vet inte varför de ska uttala sig.
Inte nu för att jag är nåt jäkla praktexemplar på något vis för vad empati är MEN jag försöker ialla fall bli en bättre medmänniska.
Ser ni att jag är irriterad? Ja, det är  jag. Vet inte riktigt varför, måste bara få klaga av mig, ska dricka lite kaffe och kolla lite mer på Eurovision som går på repris, såg inte den igår. Sverige vann! Grattis Loreen! Kan inte påstå att jag tycker om låten, men det är ju inte omöjligt att jag kan lära mig att tycka om den.
Pigan ligger ute i vagnen och sover. Sen ska vi till lekplatsen och gunga, det gjorde vi för första gången igår och det var jättekul!
Hoppas ni har en bra dag.

No comments: