Friday, January 27, 2012

Snö, snö åter snö

Ja det snöar utav bara fasiken. Kallt har det varit också, -23 som kallast. Idag är det bara -6, men det snöar såklart! Kunde ta mig ut för en prommis med pigan ialla fall, hade velat åka lite längd men spåren är inte plogade.
Käkade med jobbet igår, vi var på O'Leary's och käkade, det var ok gott. Man är ju van vid portionerna i USA när det kommer till mexarmat, så jag beställde quesedillas, en "stor" portion och den var så liten, så liten. OK, jag blev ok mätt, men med tanke på att det var en förrätt och man ofta delar på dem så trodde jag den skulle vara lite större. Undrade hur "stor" en halv portion är...Vågade inte beställa Ceasarsalladen för jag tänkte att man nog blir besviken eftersom jag vet hur den ska smaka...
Hur som helst, det var en trevlig kväll tillsammans med Anneth, Sandra och Ronja. När jag kom hem var pigan ledsen och hade saknat mig så hon somnade jättesnabbt när vi väl var i säng.
Ska och jobba kl 14 idag, jobbar även imorron. Det är så skönt att jobba halvtid, det skulle man alltid få göra, men få betalt heltid. Ungefär som jag hade det i Los Angeles!
Ska värma lite potatisbiffar nu...Hungrig.

No comments: