Sunday, January 22, 2012

Veggo

Jag har ju varit vegetarian länge, och vegan ett tag, det var jag större delen av min graviditet, men när jag kom tillbaka till Malmberget så gick det inte längre; det är nog svårt att hitta vegetariska alternativ här. Så jag beslöt att bli vegetarian igen, trots att jag egentligen inte ville. Jag kan säga att jag mår absolut bäst då jag äter helt veganskt, men utan dessmer alternativ, vad gör man? Nu har jag surfat omkring på olika veganska sidor och är sugen på att käka mer veganskt, det är så fräscht och nyttigt. Det är klart, all vegansk mat är sannerligen inte nyttig och man får göra val även där, men åh, vad det finns härliga maträtter att tillreda! Nu kommer jag inte att bli helt vegan just nu, och det är ju inte som att jag äter mycket animaliskt ialla fall, det har blivit fisk nån gång och vanligt smör men jag har börjat köpa Becel nu och ska förresten skära ned på mitt smörgåsintag, är lite för glad i dem för att det skall vara nyttigt.
 Och jag har fikat mycket utan att bry mig om att det finns ägg i bakverken, även om jag när jag själv bakar använder egg replacer som jag hade med från USA.

Pigan har förresten börjat äta mat nu, det är gott! Favoriten är nog potatis med morötter. Gröt är också bra, hon får gröt utan komjölksprotein. Jag ammar ju fortfarande men det blir mindre och mindre, hon äter ju mat och mellanmål nu. Jag har ju tänkt att jag ska amma tills hon är ett år, det är tanken.

No comments: