Saturday, November 19, 2011

Snö, tomtedräkt och hästminnen

Ledig helg, vilket har varit skönt. Den är ju inte över än och det är härligt. Var på stan igår med mamma och pigan och skulle titta på tomtarnas vintertävlingar, bl a red de på en elektrisk tjur, men det var så mycket folk att man inte såg mycket. det var så mycket folk att jag blev lite stressad när vi var inne på Norrskensgallerian, och märk väl, mina vänner, vi befinner oss i Gällivare, så man kan lugnt säga att jag blivit van vid det tysta, karga norrlandslivet.
Handlade lite kläder och pigan fick en tomtedräkt som jag ska fota henne i för julkorten. Senare på kvällen kom Maria R förbi med hennes man, vi pratade minnen och skrattade gott. Vi var ju hästtjejer (fortfarande är) så det blev en hel del hästprat. Skulle kunna berätta om dem här men de är nog inte roliga för någon annan, hennes man såg inte så road ut ialla fall.

Idag händer väl inte så mycket, ska försöka att skriva en ansökan till en kurs jag vill ta på distans. Sen ska vi hämta en soffa jag ska få, och föra den till stugan. Annars har jag absolut inga planer och det är ganska skönt









Så här såg Malmberget ut i förrgår; vacker himmel och lite snöfall. Snön har kommit så otroligt sent detta år, men idag kom kylan. När jag skriver detta har vi -15.

No comments: