Saturday, September 10, 2011

September i Malmberget

Det svider lite i en när man ser att det är 35-40 grader i L.A. och här sitter man. Å andra sidan så vet jag att det an vara superjobbigt det med, ma man inte sova på nätterna, bilen blir för varm trots A/C etc...Men när man sitter här med regn, regn och åter regn så ser man onekligen fram emot lite svettig värme...
Det händer inte så mycet här, det man jag inte påstå. Fick besök idag av faster och hennes man, var på stan och gjorde diverse ärenden, det är väl ungefr det som hänt senaste dagarna.
Fast förra veckan var kul! Då träffade jag äntligen Ann-Helen efter nästan TIO år! Men man kunde naturligtvis inte tro att det gått så länge, så är det ju med goda vänner. Det känns som om man sågs igår. Vi var bl a och såg Jägarna 2, den var ok tyckte jag. Lite för lång, lite för uppenbar men väldigt starka skådespelarprestationer. Och sen är det ju superkul att se en film från Norrland!
Var även till Kiruna över dagen, A fixade ett ID kort och så handlade vi lite. Var till nyöppnade H&M men den hade faktiskt inte så mycket. Sen så glömmer jag att jag nyss varit gravid och inte är i samma storlek som jag var innan och alltså inte får på mig brallor som jag fick på mig innan. Och jag VÄGRAR att köpa alldeles för stora kläder, alltså flera storlekar större än vad jag normalt sett har, så det blev bara en stor tröja för min del som täcker så gott som hela kroppen.
Nej, nu ska jag sätta mig framför teven tror jag. Pigan sover i mammas famn.

No comments: