Saturday, December 4, 2010

Välkommen December


Ziggy Sigvard
Stackars Snuggels har varit sjuk men nu äntligen verkar han vara på bättringsvägen. Jag vet inte om han ätit nåt olämpligt men han har spytt och haft ont i magen, fick ta honom till veterinären igår.
Veckan har annars varit lugn, stallet såklart och lite julhandel - köpte ett par stövlar till mig själv idag på rea, 30 buck kostade de. Imorgon är det Swea, julbasaren som anordnas varje år, det ska bli skoj. Innan ska jag till stallet och sen hem en snabbis för A's kompis som ska hussitta åt oss under jul ville ta bilder för hennes fotoklass. Känner att jag inte kan nobba eftersom hon gör oss en sån tjänst för inte mycket pengar alls. Andra vi kollade med ville ha 65 dollar per dag, liiite för mkt för vår budget. Jag är alltid väldigt stel på bilder så jag vet inte hur det ska gå...Sitter väl där och grimaserar lite stelt och ser panikslagen ut.
Två veckor till Sverige - vad tiden går fort! Det ska bli jättekul, längtar. Men jag har en del att fixa med innan vi åker. Är alltid svårt att lämna djuren, huvaligen.
En tjej och hennes familj var och tittade på Dimas och älskade honom, jag vet dock inte om det är rätt hem. Hon ska komma tillbaka och rida så då får vi se hur det går. Dimas kan ju vara väldigt mycket häst och jag måste vara säker på att den som tar honom kan hantera honom. En annan tjej, en tränare, ska också komma och titta på honom till veckan. Jag hoppas hoppas hoppas att det klickar! Vi ska träna att lasta honom nästa vecka, det är ju några år sedan han lastats och han ska tydligen vara svår - ingen överraskning där inte.
Nu ska jag fortsätta läsa Vanity Fair och sen knoppa.

No comments: